FairPay Network - FAQ
1.Ki csatlakozhat?
A programhoz bármely cég csatlakozhat, mérettől és iparágtól függetlenül – akár most indul el a bértranszparencia felé vezető úton, akár meglévő gyakorlatait fejlesztené tovább.
2. Miért éri meg csatlakozni?
Mind minden közösségi kihívás esetén, itt is a fő előny a többiekkel való közös haladás, a benchmark lehetősége, rálátás lehetősége a legjobb gyakorlatokra. Természetesen a közösség csak akkor éri el célját, ha elegendő számú és proaktív tagokból áll. Szervezőként igyekszünk mindent elkövetni, hogy ez a kör összejöjjön, de megköszönjük, ha a résztvevő tagok megosztásokkal támogatják a kezdeményezés sikerét.
3. Mit kell vállalni a résztvevő vállalatoknak?
A tagság feltétele a megadott témákban történő adatszolgáltatás, majd részvétel az adott témát feldolgozó megbeszélésen – kéthavi rendszerességgel. A részvétel időigénye tehát átlagosan havi 1 órának felel meg.
4. Milyen adatokat kell megosztani?
A közösségi kihívásban résztvevőket arra kérjük, hogy a felkészülési fázisban a bértranszparencia szempontjából kiemelt fontosságú területeken mérjék és dokumentálják saját előrehaladásukat, továbbá hogy a transzparencia jegyében és a közös tanulás érdekében osszák meg saját tapasztalataikat. Mindez kérdőíves formában történik.
5. Névvel történik az adatok/tapasztalatok megosztása?
A szervezőkkel való kapcsolattartás névvel és vállalati e-mailcímmel történik, hogy lehetőség legyen az eredmények követésére, a kéthavi státuszriportok megküldésére és pontosító kérdések feltételére. A közösség felé ugyanakkor minden anonim módon jelenik meg, sem a résztvevő cég, sem a képviselőjük nevét nem osztjuk meg (kivéve, ha a résztvevő cég névvel vállalja a hozzájárulását.)
6. Mi van akkor, ha lemaradtam a csatlakozási határidőről?
A részvétel akkor a leghasznosabb, ha minél hosszabb idő áll a közös felkészülésre – ebből a szempontból az egy éves részvétel a javasolt. Ha egy vállalat később lép a Network-be, de visszamenőleg is szolgáltat adatot, akkor a korábbi anyagokhoz (jellegüktől függően esetleg korlátozott módon) hozzáférést biztosítunk.
7. Mi történik akkor, ha nem tudok részt venni a megbeszéléseken?
A közösségi kihívás velejárója a proaktív részvétel, amit a szervezők pontozáson alapuló elismeréssel jutalmaznak. A megbeszélések kihagyása így kevesebb pontot eredményez.
8. Mi történik akkor, ha nem adunk le adatot?
Az adatszolgáltatás feltétele a közösségben való részvételnek, így kimaradó adatszolgáltatás esetén az adott cég nem kap meghívást az adatszolgáltatás témáját érintő/azt feldolgozó tudásmegosztásra, és nem fér hozzá a többiek által megosztottakhoz. Továbbá az adatszolgáltatásért szerezhető pontok sem kerülnek jóváírásra.
9. Mi történik akkor, ha késve adunk le adatot?
A késés mértékétől függ, hogy az adott időszak összesítésébe be tud-e kerülni a vállalat. Amennyiben nincs már lehetőség az adatokat figyelembe venni, úgy a következő témákban való részvételre lesz csak lehetőség, de a késve leadott adatok alapján utólag a kihagyott megbeszélés anyaga megosztásra kerül.
10. Jár-e bármilyen elismeréssel, anyagi díjazással a részvétel vagy a haladás?
A közösségi kihívás velejárója a proaktív részvétel, amit a szervezők pontozáson alapuló elismeréssel jutalmaznak. A legmagasabb pontszámmal rendelkezők számára magasabb kedvezmények vehetők igénybe bizonyos szolgáltatásokra, illetve az elismerés ténye (opcionálisan) kommunikálható. Közvetlen anyagi elismerés nem jár sem a részvételért, sem a haladásért, sem a proaktív részvételért.
11. Mennyibe kerül a részvétel?
A részvétel ingyenes és igyekszünk minél több ingyenes eszközt rendelkezésre bocsátani. Ezen felül a résztvevők kedvezményes hozzáférést kapnak térítés fejében igénybe vehető eszközökhöz, szolgáltatásokhoz is, ezek igénybevétele teljesen önkéntes.
12. Hogyan kerülhető el, hogy a versenytársaimat hozzam kedvezőbb helyzetbe a tapasztalatok megosztásával?
A FairPay Network útmutatásokat, javaslatokat, inspirációkat, információkat és ötleteket nyújt, de nem dolgozza ki a megvalósítás részleteit. Mindenki máshonnan indul ezen az úton és a megvalósítás az adott cég működéséhez illeszkedően történik, az adott cég kultúrája és értékrendje szerint, ami garancia az egyediségre. Továbbá a tapasztalatok megosztása anonim módon történik, így nem beazonosítható, ki volt a forrás.
13. Ha minden anonim, milyen előnyt jelent a részvétel a munkáltatói márka tekintetében?
A munkáltatói márkát a végeredmény fogja erősíteni - ami a megvalósítás minőségén múlik. Továbbá, ha az egyes témák feldolgozásakor a legjobb gyakorlatot megosztó vállalat vállalja a névvel való megjelenést, arra fogunk lehetőséget biztosítani. A FairPay Network-ben való részvételről történő vállalati kommunikáció az adott vállalat döntésén múlik, így ha az adott vállalat (a kockázatokat is mérlegelve) ennek közzététele mellett dönt, abból származhat márka-erősítő hatás. A program végén a legjobban szereplő, legaktívabb vállalatok elismerésben részesülnek, ami a saját döntésük fényében szintén kommunikálható.
14. Mi történik a felkészülési fázis után, 2026 júniusától?
Vannak erre nézve terveink, amiket a Network-ben résztvevőkkel közösen tudunk majd alakítani és véglegesíteni.
15. A részvétel végén ad valami tanúsítványt a Network?
A FairPay Network célja jelenleg a közös felkészülés, nem pedig a minősítés. Szívesen ajánlunk ugyanakkor harmadik fél általi szertifikációs lehetőséget is a résztvevőknek.
A tájékoztató webinarok alkalmával felmerült kérdések és azokra adott válaszok
1.Lehet-e több résztvevő is egy vállalattól?
Igen, a kérés az, hogy legyen egy képviselő fixen kijelölve a vállalat részéről és az ő nevében töltsétek ki a jelentkezési lapot. (Amennyiben a jelentkezési lapon nem a fő képviselőt jelöltétek meg, vagy több névre is kitöltöttétek a jelentkezési lapot, úgy kérjük, hogy e-mailben pontosítsátok, kit jelölnétek ki - contact@fairpayconsulting.hu)
A közösségi felületre (és azon keresztül a webinarokra) az adott tagvállalat vállalati e-mailcímével többen is regisztrálhatnak.
2. Mi van akkor, ha szabadság miatt nem tudok résztvenni a webinaron? Megnézhető felvételről?
Amennyiben az adott vállalat teljesítette az adott témára vonatkozó adatszolgáltatást (kérdőív kitöltése), úgy a vállalat képviselői hozzáférést kapnak az adott csoporthoz, és oda feltöltésre kerül a webinar felvétele, tehát utólag megnézhető. Illetve más kolléga is részt tud venni az adott webinaron - ha bejelentkezik a közösségi felületre előtte (és a vállalat leadta az adott témához az inputjait).
3. Hogy történik a kapcsolattartás a tagokkal, van-e valami közösségi platform?
Igen, a fairpaynetwork.hu oldal szolgál az alapvető kapcsolattartásra, ezentúl a jelentkezők mailcímein is eljuttatunk néha fontos információt. De érdemes a weboldalt gyakran látogatni. Itt mindenki anonim módon vesz részt (a közösség felé - az oldal adminja látja a mögöttes tagok nevét).
4. Milyen hosszúak a webinarok?
Témafüggően változik, minimum 1 órásra tervezzük. A másfél órát egy alkalommal nem fogjuk meghaladni, szükség szerint külön alkalmakat tudunk szervezni, akár szűkebb körben is.
5. Kaphatunk részletesebb információt a többi tagállam felkészültségi státuszáról?
A közösségi weboldalon van egy általános csoport (“bértranszparencia” néven), ide fogunk feltölteni hasonló információkat. A FairPay Consulting hírlevelében is hírt szoktunk adni arról, ha egy-egy újabb tagállam előáll a saját tervezetével.
6. Lesznek-e személyes, offline találkozók is, amik lehetőséget adnak az eszmecserére?
Tárgyalásban állunk konferenciaszervező partnerrel is, de alapvetően a network anonim jellege nem teszi könnyűvé hasonló alkalmak szervezését. Mindenesetre nem zárkózunk el ettől, vizsgáljuk a lehetőségét. A közösségi platform lehetőséget ad online eszmecserére és legjobb gyakorlatok megosztására.